Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podpora rodičů dětí s vývojovými obtížemi
Štěchová, Dominika ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Draberová, Jana (oponent)
Práce se zaměřuje na podporu rodičů dětí s poruchami autistického spektra. Zabývá se stresem, který rodičovství takového dítěte může přinášet a jeho zvládáním. Mapuje vnější i vnitřní faktory, které mohou rodičům napomáhat život s dítětem s poruchou autistického spektra zvládat. Na fakt narození dítěte s postižením se tato práce dívá jako na trauma, které může být podnětem k posttraumatickému růstu. Součástí bakalářské práce je i výzkumný projekt v podobě akčního výzkumu. Výzkum bude zaměřen na vytvoření designu podpůrné rodičovské skupiny, ve které budou využity prvky arteterapie a psychoterapeutické práce s tělem. Klíčová slova: Poruchy autistického spektra, rodiče dětí s PAS, posttraumatický růst, stres, podpůrné skupiny
Děti s autismem a jejich integrace do společnosti z perspektivy primárních pečovatelů
Bergerová, Klára ; Hrešanová, Ema (vedoucí práce) ; Matoušek, Petr (oponent)
Tato práce se věnuje tématu autismu ze společensky vědního úhlu pohledu. Konkrétně se zabývá integrací dětí s poruchou autistického spektra (PAS) do společnosti. Tato oblast není tak prozkoumaná na území České republiky, jako je tomu v zahraničí. Z toho důvodu jsem zvolila výzkum integrace určité skupiny dětí s PAS do společnosti jako vhodné téma k výzkumu. Cílem výzkumu je zmapovat jaké problémy se objevují při integraci dětí s PAS do společnosti, jaké okolnosti přispívají ke snazší integraci, které jsou naopak překážkami a jakou roli v tomto procesu hrají rodiče dětí s PAS. Práce se zaměřuje na interakce dítěte s okolním světem ve veřejném prostoru - veřejná hromadná doprava, vzdělávací instituce, okolí apod. Výstupem práce je shrnutí poznatků z výzkumu, které by měly mapovat problematické aspekty integrace dítěte do společnosti. Data jsem získala skrze kvalitativní výzkum v podobě hloubkových, polostrukturovaných rozhovorů s primárními pečovateli dětí s PAS. Rodiče, prarodiče a jiní primární pečovatelé dětí s PAS s nimi prožívají proces začleňování do společnosti krůček po krůčku a jsou schopni zhodnotit hlavní úskalí integrace dítěte do společnosti.
Rodičovské postoje k výchově dětí s poruchou autistického spektra
Kubínová, Michaela ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Pálenská, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se snaží poskytnout ucelený přehled informací o postojích rodičů k výchově dětí s poruchou autistického spektra. Cílem diplomové práce je zjistit, jak se rodiče vyrovnávají a přijímají diagnózu autismu u jejich dětí a přistupují k výchově svých dětí. Teoretická část vychází z odborné literatury, kde jsou vymezeny základní informace o poruše autistického spektra, dělení autismu, příčinách a symptomech autismu a v neposlední řadě informace o rodičích s postiženým dítětem, zaměřeno hlavně na poruchy autistického spektra. Nadále je zmíněna odborná pomoc rodinám s PAS. V empirické části je použit kvalitativní výzkum, fenomenologický přístup a polostrukturovaný rozhovor směřující k postojům rodičů dětí s poruchou autistického spektra. Výzkum poukazuje na přijetí a vyrovnávaní se s diagnózou autismu a na změny k výchově dětí s PAS. Na základě teoretických poznatků, vlastních zkušeností a výzkumných otázek je vypracována empirická část. Diplomová práce se snaží o komplexní a aktuální přehled o postojích rodičů k výchově dětí s poruchou autistického spektra. KLÍČOVÁ SLOVA Porucha autistického spektra, rodiče, děti s PAS, výchova, diagnóza, rodina, odborná pomoc
Podpora rodičů dětí s vývojovými obtížemi
Štěchová, Dominika ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Draberová, Jana (oponent)
Práce se zaměřuje na podporu rodičů dětí s poruchami autistického spektra. Zabývá se stresem, který rodičovství takového dítěte může přinášet a jeho zvládáním. Mapuje vnější i vnitřní faktory, které mohou rodičům napomáhat život s dítětem s poruchou autistického spektra zvládat. Na fakt narození dítěte s postižením se tato práce dívá jako na trauma, které může být podnětem k posttraumatickému růstu. Součástí bakalářské práce je i výzkumný projekt v podobě akčního výzkumu. Výzkum bude zaměřen na vytvoření designu podpůrné rodičovské skupiny, ve které budou využity prvky arteterapie a psychoterapeutické práce s tělem. Klíčová slova: Poruchy autistického spektra, rodiče dětí s PAS, posttraumatický růst, stres, podpůrné skupiny

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.